CRM-trends du bør følge i 2019

CRM

CRM-trends du bør følge i 2019

CRM-landskabet ændrer sig konstant. Magtbalancen mellem virksomhederne og kunderne er ændret, og det er kunderne, der nu sidder med magten. For at nå stadig mere digitaliserede prospekter og kunder, er det derfor vigtigt at være på forkant med de nye trends inden for CRM. Dette er CRM-tendenserne i 2019, du ikke må gå glip af.

CRM

CRM-trends du bør følge i 2019

CRM-landskabet ændrer sig konstant. Magtbalancen mellem virksomhederne og kunderne er ændret, og det er kunderne, der nu sidder med magten. For at nå stadig mere digitaliserede prospekter og kunder, er det derfor vigtigt at være på forkant med de nye trends inden for CRM. Dette er CRM-tendenserne i 2019, du ikke må gå glip af.

5
dec

CRM

CRM-trends du bør følge i 2019

CRM-landskabet ændrer sig konstant. Magtbalancen mellem virksomhederne og kunderne er ændret, og det er kunderne, der nu sidder med magten. For at nå stadig mere digitaliserede kundeemner og kunder, er det derfor vigtigt at være på forkant med de nye trends inden for CRM. Dette er CRM-tendenserne i 2019, du ikke må gå glip af.

CHATBOTS BLIVER DEN NYE NORM 

Du er sikkert stødt på dem før; disse kunstige online chatrobotter som popper op på kundeservicesider hos virksomheder, du vil kontakte - klar til at besvare dine spørgsmål og forespørgsler. Disse chatbots "lærer" over tid og kan kommunikere med kundeemner og kunder døgnet rundt - uden at der er behov for interaktion med en menneskelig kundeservicemedarbejder.
 
Med chatroboter integreret i CRM-systemet behøver sælgere ikke bruge tid på gentagne og tidskrævende opgaver, og kan i stedet koncentrere sig om, hvad der virkelig betyder noget: at møde kunder og kundeemner og generere salg til virksomheden.

Test SuperOffice CRM - Gratis

 

CRM PÅ MOBILE ENHEDER VIL NÅ NYE HØJDER

En CRM-app til mobil og tablet giver dig hurtig og nem adgang til al vigtig kundeinformation når du er på farten – uanset hvor du befinder dig. App'en til SuperOffice, Pocket CRM, giver dig blandt andet mulighed for at booke møder, tjekke salgsstatistik, redigere i kalenderen og opdatere eksisterende kundeinformation.

Med andre ord giver mobile CRM-løsninger adgang til mere præcise oplysninger, lægger op til en bedre kundeoplevelse og øger effektiviteten. En undersøgelse foretaget af SuperOffice viser for eksempel, at mobile CRM-løsninger forbedrer medarbejdernes produktivitet med hele 15 procent - et klart bevis for, at dette er noget, virksomheder bør prioritere i fremtiden.

 

TALESTYRET CRM FOR ØGET EFFEKTIVITET

Der er sket meget i CRM-verdenen med hensyn til kunstig intelligens, herunder tekst- og ansigtsgenkendelse og chatbots. Kunstig intelligens vil spille en stadig vigtigere rolle i CRM-systemer i de kommende år, og meget tyder på, at 2019 er året for talestyret funktionalitet.

På samme måde som Apples Siri vil virksomheder kunne hente information hurtigt og nemt ved at bruge talekommandoer, hvad enten det er at diktere e-mails eller noter efter et telefonopkald med en kunde - eller blot foretage en internetsøgning ved hjælp af stemmen. Med andre ord vil brug af talestyring i CRM-systemer forenkle medarbejdernes arbejde og frigøre mere tid til opfølgning af kundeemner og generere salg. 
 
 

VÆKST AF CRM-SYSTEMER MED ALL-IN-ONE

Populariteten af ​​CRM-systemer med all-in-one er steget støt de seneste år. Ud over en traditionel CRM-del har disse systemer også deres egne moduler til salg, kundeservice og automatisering af marketingopgaver - på én og samme platform. Dette hjælper virksomheder med at håndtere stort set alle forretningsfunktioner fra ét enkelt system og gemme alle resultater i samme database. Den lave pris og en række ekstrafunktionaliteter gør CRM-systemer med alt-i-ét til et attraktivt valg for små og mellemstore virksomheder i de kommende år.
 
Hvis din virksomhed stadig ikke bruger et CRM-system, er 2019 det perfekte tidspunkt til at gøre det. Vi har mange års erfaring med CRM-værktøjer og vejledning og gennemgår gerne jeres behov sammen med jer for at finde den bedste løsning.
 
 
Kontakt vores CRM-konsulent for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig! 

 

BRIAN BORRE

CRM-konsulent

Tlf. +45 49 22 46 46

Send en mail