Kundecase: Elma Instruments A/S sparer 1-2 timer om ugen med GDPR-modulet 

I forbindelse med GDPR har vi lavet faste biblioteker på serveren, hvor medarbejderne skal gemme personfølsomme oplysninger. Sammen med Amestos konsulent besluttede vi hvilke mapper/filer modulet skal slette og hvornår modulet skal gøre det. Derefter satte Amesto det hurtigt op for os – og nu kører det bare."

"Vi har selv defineret hvor længe de forskellige dokumenttyper skal gemmes. Når vi fx laver tilbud, ligger tilbuddet i mappen i den foreskrevne periode og bliver så automatisk slettet af GDPR-modulet."

"Det er utrolig nemt at bruge – Det passer sig selv, og vi skal ikke huske at gå ind og slette noget. Hver lørdag autosletter modulet i alle vores GDPR-biblioteker, så når vi møder ind mandag morgen, kan vi arbejde uden at bekymre os om, om der ligger filer, der skulle have været slettet – Det har GDPR-modulet jo klaret for os.”

Søren Andersen, Produktansvarlig hos Elma Instruments A/S

Visma GDPR-modul

Hvad koster GDPR-modulet til Visma Business?

I kan vælge mellem en lille eller stor pakke afhængig af antal brugere og CVR.numre/Visma databaser:

Lille pakke*

1 stk. pr. CVR.nr./Visma database

  • 1-10 Visma regnskabsbrugere
  • Pris pr. måned: 500,- **


*GDPR-modulet kræver at to moduler fra SQL-server er installeret: 
Integration Service og Report Server

**Priserne er ekskl. eventuelle tilpasninger, som aftales ved bestilling.
 

Stor pakke*

Se lille pakke ved ekstra CVR.nr../Visma database

  • 11+ Visma regnskabsbrugere
  • Pris pr. måned: 1.500,- ** 


*GDPR-modulet kræver at to moduler fra SQL-server er installeret: 
Integration Service og Report Server

**Priserne er ekskl. eventuelle tilpasninger, som aftales ved bestilling.
 

    

Kampagnetilbud!

Bestil GDPR-modulet inden 15. juli

og spar 40%

     

Hvad skal vi gøre for at få GDPR-modulet?

Når I har besluttet jer for at få GDPR-modulet implementeret, tager I en snak med en af vores konsulenter, hvor I sammen definerer, hvor mange måneder/år de forskellige typer dokumenter skal gemmes, og hvilke data der skal trækkes ud fra rapporten, etc. 

Konsulenten sætter modulet op for jer og giver jer en introduktion til, hvordan I bruger det, og hvordan I evt. efterfølgende selv kan lave tilpasninger. 

Hurtig og effektiv implementering - Og så er I i gang med GDPR-modulet! 

Bestil GDPR-modulet 

- og kom forrest i køen til implementering

Udfyld skemaet og en af vores konsulenter kontakter dig hurtigst muligt til en indledende dialog. 

1. Oprydning og sletning af filer: Modulet kan håndtere at slette 100.000-vis af filer på få minutter! 

Hvorfor er det vigtigt?

En del af persondataforordningen er, at man skal slette dokumenter o.l. når de ikke længere er relevante efter x antal måneder/år (vurderingen er op til det enkelte selskab).

Det er vigtigt med månedlige oprydningsprocedurer, som sletter de dokumenter, der ikke længere er behov for og tager backup af de data, som stadig er relevante for virksomheden, samt at dokumenter gemmes et centralt sted og ikke i mails, på lokale drev, på forskellige servere, etc.  

Ud fra jeres ønske opsætter Amesto:

  • hvilke mapper, der skal overvåges fx tilbud, ansøgninger, etc.
  • om der skal slettes eller tages backup
  • hvor gamle filerne skal være, når handlingen sker
  • hvilken type filer det drejer sig om
  • om undermapper/biblioteker skal medtages 

2. Anonymisering af data

Når en person ikke længere er en aktiv kunde, kan man som virksomhed vælge at slette alle persondata i systemet (undtaget er dog data som skal gemmes X antal år jf. bogføringsloven).

At slette data er dog ikke altid at foretrække - i stedet kan virksomheden anonymisere persondata. Via Amesto GDPR-modul kan I anonymisere fx kundekortet, aftaler, kundeproduktspecifikationer og ordredokumenter. 

Mappestruktur i GDPR-modulet

Modulet kan håndtere at slette 100.000-vis af filer på få minutter!
Når opsætningen er lavet, klarer modulet resten - og I skal ikke bekymre jer om, om den del af GDPR overholdes, så I har tid til andre opgaver.

Eksempler på oprydningsprocedurer

X:\Jobansøgninger\
Procedure: Der laves undermapper til hvert jobopslag. Filer der er mere end 6 måneder gamle slettes.

X:\Tilbud\
Procedure: Tilbudsmappen indeholder filer der er op til 2 år gamle. Efter 2 år flyttes de automatisk til en backup-mappe til manuel gennemgang ved årsafslutningen. 

3. Rapportering på persondata

Hvis en kunde beder om indsigt i, hvilke data I har registreret på ham/hende skal I som virksomhed kunne frembringe disse data. Dette klares nemt og effektivt via Amesto GDPR-modulet, som trækker data fra aktørtabellen i Visma Business. 

Via mailadressen som I har registreret på personen, trækker modulet en GDPR-rapport med al data: navn, firma, titel, adresse, ordrehistorik og aktive ordrer, etc. I definerer selv, hvilke oplysninger rapporten skal indeholde. Rapporten kan I sende direkte til kunden og dermed nemt overholde denne del af persondataforordningen.

Om Amesto Solutions

Amesto Solutions er specialister i forretningssystemer med særlig fokus på ERP, CRM og BI, og leverer komplette løsninger, som bidrager til at styrke og udvikle vores kunder. Vi er Nordens største Visma- og SuperOffice-partner, samt nordisk forhandler af BI-systemet OneStop Reporting. I de nordiske lande har vi leveret over 2.500 ERP-løsninger baseret på Visma Business gennem de sidste 30 år. Derudover har vi implementeret CRM hos over 1.000 kunder i hele Norden.

Vores helt store styrke ligger i integrationen af de forskellige systemer. Hos Amesto Solutions møder du erfarne forretningskonsulenter med konkret viden om, hvordan man optimerer processerne og skaber maksimal værdi for virksomheden.