Amesto-koncernen behandler personoplysninger om kunder, potentielle kunder og besøgende på vores sociale og digitale kanaler, primært som såkaldt dataansvarlig, og i visse tilfælde som fælles dataansvarlig.
Dette informerer vi yderligere om i det følgende.
Vores websider
Når du besøger vores websider, bruger vi cookies, også kaldet informationskapsler. Disse er små filer, der placeres på din computer, når du downloader en webside. Vi kategoriserer brugen af cookies i følgende områder:
- Nødvendige cookies, der placeres, når du besøger en Amesto-webside. Disse er teknisk nødvendige for, at webstedet fungerer. Typiske eksempler er formularfunktionalitet og menuer.
- Funktionelle cookies som f.eks. foretrukket sprog eller den region, du befinder dig i.
- Cookies til analyseformål til at vurdere, hvordan webstedet bruges og til at kortlægge forbedringspotentiale.
- Cookies til markedsføringsformål som f.eks. Facebook-pixlen, der gør, at vi kan vise annoncer, som er relevante og engagerende for den enkelte bruger.
På Amestos websider placerer vi ingen cookies ud over de nødvendige, før du har givet dit samtykke i vores cookie-erklæring. Her finder du også oplysninger om, hvordan vi opbevarer og deler sådanne cookies. Du kan til enhver tid ændre dit samtykke på vores websider nederst i venstre hjørne.
Browserudbyderne har også hjælp-sider, der forklarer, hvordan du administrerer cookies:
Sociale medier
Amesto har oprettet sider på forskellige sociale medieplatforme for at formidle information og markedsføring om os samt engagere os i dialog med vores interessenter. Vi er fælles dataansvarlige med operatørerne af disse platforme, som f.eks. Amestos side på Facebook, Instagram og LinkedIn. Amesto har en legitim interesse i at forstå og kommunikere med interessenter på sociale medier, som har valgt at følge os og kontakte os, mens det aktuelle sociale medie har sit retlige grundlag beskrevet i sin aktuelle databeskyttelseserklæring.
Hvis du besøger, synes godt om eller deler vores indhold på sociale kanaler som Facebook, Instagram, YouTube og LinkedIn, indstilles der pixler for at aggregere data til målrettede annoncer mod segmentet. Dette kan ikke knyttes direkte til dig som person. Her kan du læse mere om, hvordan aggregerede data bruges til at vise annoncer, uden at annoncøren får at vide, hvem du er:
Potentielle kunder
Besvare henvendelser: Før der etableres et kundeforhold, behandler vi personoplysninger som f.eks. navn, arbejdsforhold, titel/rolle og det, du efterspørger, for at kunne administrere henvendelser til os. Vi vil behandle og dele personlige oplysninger i koncernen for at kunne besvare din henvendelse på den bedst mulige måde. Denne behandling baserer vi på en aftale om at besvare din henvendelse. Sådanne oplysninger slettes løbende, når henvendelsen er besvaret tilfredsstillende.
Oprettelse af leads: Baseret på vores legitime interesse udvikler vi også en oversigt over potentielle kunder og kontaktpersoner baseret på offentligt tilgængelige oplysninger. Sådanne oplysninger opbevares i et år.
Hvis du giver et samtykke, når du henvender dig til os, vil vi også registrere dig som et kundeemne hos os og behandle oplysningerne i overensstemmelse med det aktuelle samtykke.
Kunder
Når du eller den virksomhed, du arbejder for, er kunde hos os, behandler vi personoplysninger for at dokumentere, administrere og udføre opgaver i forbindelse med de tjenester, vi leverer. Dette kan bl.a. være i forbindelse med kundeundersøgelser, kundeservice, for at give relevant og nødvendig information, fakturering osv. Vi vil behandle kundens navn (hvilket er en personoplysning, hvis du er en enkeltmandsvirksomhed), kundekontakt, herunder kontaktoplysninger, titel og rolle, kundedialog via forskellige kanaler samt eventuelle loginoplysninger til produkter og tjenester, som indgår i kundeforholdet. Retsgrundlaget for behandlingen er at opfylde aftalen med kunden samt vores legitime interesse i at administrere kundeforholdet.
Vi opbevarer personoplysninger i forbindelse med kundeforholdet, så længe der er et aktivt kundeforhold med Amesto, og op til 3 år efter afsluttet kundeforhold for at varetage egne og den tidligere kundes interesser i en periode efter ophør.
Desuden kan Amesto baseret på vores juridiske forpligtelser opbevare kundeoplysninger i overensstemmelse med lovmæssige krav, hvis dette fremgår af en sådan dokumentation, f.eks. regnskabspligtigt materiale.
Koncernkunderegister
Amesto er en koncern med flere selskaber. Vi har et fælles kunderegister for kunder i Amesto TechHouse-koncernen og Amesto AccountHouse-koncernen. Formålet med koncernkunderegisteret er at administrere vores kundeforhold på en effektiv måde og at koordinere rådgivning, vores tilbud af tjenester og lovlig markedsføring på tværs af selskaberne. I kunderegisteret behandler og opbevarer vi kundeoplysninger som beskrevet i "Kunder" ovenfor, bortset fra kundedialogen, som ikke er tilgængelig på tværs af selskaberne.
Amesto-selskaberne er fælles dataansvarlige for koncernkunderegisteret. Retsgrundlaget for behandling og deling af basisoplysninger på tværs af selskaberne er vores legitime interesse i at administrere kundeforholdet og koordinere aktiviteter på tværs af Amesto.
Markedsføring
Vi behandler personoplysninger for at markedsføre vores produkter og tjenester. Markedsføringsaktiviteterne inkluderer bl.a. segmentering af målgrupper for markedsføring, markedsføring baseret på køb eller brug af tjenester hos os m.m., udsendelse af nyhedsbreve og andre former for lovlig markedsføring.
Retsgrundlaget for denne behandling er hovedsageligt vores legitime interesse i at markedsføre Amesto-koncernens produkter og tjenester. I enkelte tilfælde vil retsgrundlaget være samtykke. Dette gælder først og fremmest udsendelse af elektronisk markedsføring (som f.eks. e-mail og SMS) til ikke-eksisterende kunder, fra andre selskaber i Amesto-koncernen end dem, du har et direkte kundeforhold med, eller andre situationer, hvor samtykke er nødvendigt i henhold til gældende lov.
Ved ophør af et kundeforhold vil vi kun bruge oplysningerne til direkte elektronisk markedsføring, hvis du har givet dit samtykke til dette.
Hvis du tilmelder dig nyhedsbreve eller benytter dig af muligheden for at downloade information som f.eks. tjeklister, White Papers osv., vil vi behandle personoplysninger i overensstemmelse med det aktuelle samtykke.
Du har adgang til dine samtykker der, hvor samtykkerne først blev givet. Her kan du nemt og når som helst ændre eller trække dine samtykker tilbage. Du kan også kontakte os via Amesto Trusts meddelelsesformular.
Som eksisterende kunde kan du fravælge, at vi kontakter dig. Dette gøres gennem et tydeligt markeret "frameld dig"-link i den aktuelle udsendelse. Bemærk, at du ikke kan fravælge kritisk information, der vedrører kundeforholdet. Du kan også kontakte os via Amesto Trusts meddelelsesformular.
Analyser og produktudvikling
Vi bruger aggregerede data til at gennemføre analyser, der hjælper os med at forstå potentielle og eksisterende kunders behov. Vi bruger sådanne oplysninger til at analysere, hvordan vores produkter og tjenester samt sociale og digitale kanaler anvendes, så vi kan videreudvikle disse for at kunne tilbyde mest mulig værdi.
Denne type aktiviteter udføres hovedsagelig på grundlag af aggregerede (sammenstillede) data, men kan i enkelte tilfælde også indebære behandling af IP-adresser. Retsgrundlaget for denne behandling er vores legitime interesse i at forstå og tilpasse os til vores kunders behov for at videreudvikle vores produkter og tjenester.
Luk