Skyen er sikker, i et ellers usikkert 2023!
Vi har alle hørt, at skyen er fremtiden for vores forretningssystemer, men hvorfor? Det vil jeg forsøge at svare på i dette blogindlæg.
Søge hjemmeside:
Vi har alle hørt, at skyen er fremtiden for vores forretningssystemer, men hvorfor? Det vil jeg forsøge at svare på i dette blogindlæg.
Datadrevet beslutningsstøtte står højt på dagsordenen i de fleste virksomheder. Hvis du vil være et hestehoved foran konkurrenterne, kan du ikke længere basere dine beslutninger på mavefornemmelse alene.
CRM er en disciplin, som er i konstant udvikling, men fokus er altid på dine kundeprocesser. Hvordan du kan få nye kundeemner, og hvordan du sælger til dem. For mange stopper det her, men CRM er mere end det. Efter mange år i branchen er min...
Sidder du fast i mange manuelle processer og skal bruge meget af din tid på repetitive ekspeditionsopgaver?Med et marked, der konstant udvikler sig, og hvor ændringer sker hurtigt, kræves det ar din virksomheds forretningsløsninger er fleksibilile...
De to mest almindelige årsager til, at virksomheder skifter deres forretningssystem er, at de sidder i et forældet system, der ikke længere udvikles, eller at de bruger et forretningssystem, der passer til mindre virksomheder, og at virksomheden nu...
For nogle år siden stod kvalitet højt på ønskelisten i forhold til hvad vores kunder ville have, men i dag finder vi det langt nede. Betyder det, at kvaliteten ikke længere er vigtig? Nej slet ikke, men i dag er kvalitet i enhver leverance en...
Hubspot Marketing Hub er en Marketing Automation Software designet til at hjælpe dig med at tiltrække opmærksomhed til dit brand, konvertere besøgende til kunder, oprette inbound marketingkampagner og få stor indsigt. Marketing Hub tilbyder...
Krig, mangel på råvarer, øgede fragtomkostninger og en voksende energikrise påvirker et allerede udsat konkurrencepræget marked, og for mange virksomheder vender salgsfokuset indad frem for udad. Det er ganske typisk i hårde tider; så er fokus ofte...
I dette blogindlæg beskæftiger jeg mig med digitale virksomhedsløsninger knyttet til behov. Vi tror på, at opfyldelse af et behov automatisk giver værdi, men det er ikke altid sandt. Behov er ofte forbundet med øget kontrol, og fokus vil automatisk...
En afgørende faktor for en succesfuld e-handel er at skabe en god kundeoplevelse. Dette er naturligvis vigtigt for hele forretningen, uanset salgskanal. Du ønsker at skabe et miljø, hvor kunderne er glade for at komme tilbage for at købe flere...
Når du skal implementere et forretningssystem, fokuserer du naturligvis først på at få de store puslespilsbrikker på plads. Alt skal fungere, for at du kan styre dit regnskab, producere den korrekte momsindberetning og levere dokumenter til, at...
Der er mange gode grunde til at anskaffe sig et CRM-system. I en tid, hvor forandringer i markedet sker ekstremt hurtigt, og hvor kundeloyaliteten er lav, er det afgørende at "kende" sine kunder, og vide, hvad deres præferencer er, hvilken slags...
Jeg har haft stor glæde af at bruge NPS-undersøgelser til at opbygge vores virksomhedskultur. Med den rette indsigt og strategi kan vi skabe en kundefokuseret kultur, der bidrager til at øge vores lønsomhed.
En kollega spurgte mig i sidste uge: "Hvordan skriver du egentlig blogs, når du ikke kender lige så meget til IT-systemer som en konsulent?" dertil kunne jeg kun svare: "Kernen i det Amesto tilbyder er indsigt og digitalisering. Og begge disse...
II dag er det vigtigere end nogensinde, at man som virksomhed har et forretningssystem, der er tilpasset virksomheden, og som giver muligheder for vækst. Ønsket om at være konkurrencedygtige samtidig med, at markedet tilbyder flere og flere...
Visma Business og Visma.net giver dig mulighed for at automatisere hele arbejdsgangen i forbindelse med både indgående og udgående fakturaer. Fra fakturamodtagelse til betaling – og fra fakturering til modtaget betaling.
Er du sikker på at dine systemer understøtter de vigtigste drivere til at nå dine mål?
Undersøgelser viser at rigtig mange virksomheder ønsker er at flytte deres systemer og/eller programmer til skyen. Dette skyldes, at mange oplever driften i skyen som mere bekymringsfri, de ønsker at eliminere unødvendige omkostninger og ønsker...
Du er sikkert enig i, at størstedelen af omsætningen i din virksomhed kommer fra eksisterende kunder. Men ved du hvad dine vigtigste kunder egentlig synes om dig?
Da den nye persondataforordning (GDPR) trådte i kraft i 2018, blev alle virksomheder, der håndterer persondata, pålagt en lang række krav – krav, som kan være dyre at undlade at opfylde. Netop derfor har det aldrig været vigtigere at vælge et...
Ønsker du at bruge mindre tid på at hente tal og data fra dine systemer? Så du i stedet kan bruge mere tid på årsager og sammenhænge, der giver dig bedre og hurtigere beslutningsevne? Med gode analyseværktøjer kan dette blive en realitet.
Når du skal vurderer et nyt økonomisystem, ser du normalt på bredden og dybden af et systemet og sammenligner det med de behov, du har i din organisation. Og jo dyrere og mere komplekst et system har været, jo større er dybden og bredden. Men...
Løsningen er enkel. Go single. Stiller du ét spørgsmål og anvender én skala gør du det nemmere at foretage kundemålinger for både dig og dine kunder. Vi vil gerne fortælle dig hvorfor, men lad os først se på, hvorfor kundemålinger giver udfordringer...
Formålet med en NPS-strategi er ikke nødvendigvis at opnå den højest mulige score. Det vigtigste er at få ærlig feedback om, styrker og svagheder. På den måde kan du identificere indsatsområder og derved udvikle virksomheden.
Som Visma bruger, er det vigtigt, at du forholder dig til hvilket rapporteringsværktøj, som du ønsker at benytte dig af i fremtiden. Tilbage i 2021 udgik Visma Reporting fra Visma Business og med en beslutning om at One Stop Reporting Light også...
Forvirret over alle de forkortelser og forskellige betegnelser, som vi i IT-branchen “smider” rundt med? Vi elsker at bruge forkortelser – vi benytter endda forkortelser på betegnelsen, såkaldte TBF’er – TreBogstavForkortelser.
Bare for at gøre det helt klart: CRM står for Customer Relationship Management. Eller på dansk: Kunderelations-håndtering. Det handler om at sætte dine kunderelationer i systemet. Og så kan du tænke: “Det er ikke et problem”, fordi du regelmæssigt...
Når det kommer til at optimere din forretning og skabe mere værdi i din virksomhed kan en løsning gennem Amesto Solutions være svaret. I de moderne små, mellemstore og store transportvirksomheder er der fokus på at holde omkostningerne nede og i en...
Det kan være kompliceret at vælge det rigtige ERP-system og den rigtige leverandør. Så før du går i gang er det værd at bruge lidt tid på at foretage en grundig forretningsanalyse samt at vurdere nedenstående punkter i forhold til leverandør, system...
Som bekendt er processerne ved valg af nye virksomhedsløsninger omfattende – særligt krævende er valget af et nyt Business Intelligence (BI)-værktøj som gerne skal møde alle ansattes behov, i tillæg til at være godt integreret med ERP-systemet.
Et godt CRM-system kan hjælpe din virksomhed med at opretholde en god dialog med kunderne, øge salget, bygge relationer og skabe vækst. Stadig flere virksomheder har opdaget vigtigheden af at være markedsorienteret, og står klar til at høste...
Hos Amesto arbejder vi kontinuerligt på at forbedre kundetilfredsheden blandt andet gennem kontinuerlige NPS målinger. Gennem dette arbejde har vi fået en del praktisk erfaring med NPS-arbejdet.
Hvorfor bruger vi så meget tid og energi på at tale om kundetilfredshed, når vi burde fokusere på at få nye kunder?
At anskaffe et nyt ERP-system drejer sig ofte om at få en mere effektiv hverdag for de medarbejderne som skal arbejde i systemet, gerne gennem ændrede og optimerede arbejdsprocesser. Men mange ERP-projekter mislykkes, og virksomheden sidder...
Det rigtige CRM-system vil give en bedre arbejdsgang, mere tilfredse medarbejdere og ikke mindst øget kundetilfredshed. Derudover får medarbejderne et værdifuldt værktøj, der hjælper dem med at træffe de rigtige og hurtige beslutninger gennem...
Forskellige it-systemer har forskellige oprindelser. Oprindeligt var de hver især beregnet til at løse et bestemt sæt opgaver, ofte inden for et fagområde. Dette fører til, at det virkelighedsbillede, som systemet forsøger at beskrive, er stærkt...
Kundetilfredshed kan være lige det du mangler, for at sikre en rentabel bundlinje. Men for at få succes med dette, er det afgørende, at du er i stand til at arbejde strategisk over tid, med at pleje og udvikle dine kunder.
Vi ønsker din tilbagemelding, sådan starter en af de vigtigste e-mails, som vi sender til vores kunder. Hos Amesto, har vi vores 3 P’er som står i fokus, People, Planet og Profit. Vort fokus og engagement for People, omfatter ikke bare vores...
Helt ærligt - Hos os i Amesto er vi absolut ikke perfekte, men vi har taget mange små og store tiltage for at gøre kundeoplevelsen til vort konkurrencefortrin, og ser allerede resultater på tilfredshed og mindre frafald.
Friedmans teori om, at “the business of business is business”, holder ikke længere i den nuværende situation med pandemi og globale klimaforandringer, skriver Arild Spandow, CEO i Amesto Group, og Ariane Spandow, ansvarlig for CSV.
Vi er på vej ind i en ny norm, og mange tænker på, hvordan hybridmøder bedst kan gennemføres. Men vent! Inden du begynder at tænke på at mødes, skal du først tænke over dette: Har du overhovedet brug for at have et møde? For ikke så længe siden...
Purchase to Pay (P2P) er processen fra indkøb til betaling af fakturaen, og her kan din virksomhed spare minimum 75% af den nuværende brugte tid (afhængig af antallet af manuelle processer) uden at miste kvaliteten i denne vigtige proces og...
Beregning af det forventede afkast ved at flytte til skyen kan være en krævende affære. Migration fra anlægsudgifter til driftsudgifter kan ses som omkostningsbesparende faktorer, men skal samtidig holdes op imod implementeringsomkostninger,...