Henning Stæhr (CRM)

Sælgere optager nu ordrer direkte hos kunden

Henning Stæhr og SuperOffice

Sælgere optager nu ordrer direkte hos kunden

Henning Stæhr og SuperOffice

Henning Stæhr A/S

Skræddersyet SuperOffice-løsning

  

Ure- og smykkegrossisten Henning Stæhr A/S oplevede før at det var tungt for sælgerne at dele kundedata, og de havde udfordringer med at skubbe stamdata ud til sælgerne, så de kunne se fx leverings-, betalings- og kreditoplysninger.

”Før havde vores sælgere udfordringer med at dele data på kunder og vores 'CRM-system' bestod af Outlook, Word og Excel. Vi har mange forskellige mærker, og samme sælger  kan ikke håndtere dem alle. Det betyder, at forskellige sælgere besøger den samme kunde, og derfor er det vigtigt, at sælgerne kan dele kundeinformation.”

Konkrete besøgs- og salgsrapporter

Henning Stæhr A/S fik derfor indført  SuperOffice og har med partneren Amesto Solutions fået tilpasset løsningen så den opfylder deres specifikke behov.

”Nu kan vi orientere os om alt. Når en sælger skal på kundebesøg kan han nemt se data for det forrige besøg samt kollegaernes besøg. SuperOffice danner også grundlag for konkrete besøgs- og salgsrapporter, så ledelsen altid er opdateret.”

Sælgere optager ordrer direkte hos kunden

Det er desuden vigtigt for Henning Stæhr  A/S, at CRM-systemet ”snakker” 100% sammen med ERP-systemet – og det gør SuperOffice og Visma Business. Henning Stæhr A/S har derudover også valgt at få integreret salgsløsningen NewLogic, som sikrer, at sælgerne kan optage ordrer direkte hos kunden og kan følge ordren indtil den er leveret.

Automatisk oprettelse af kundebesøg

Henning Stæhr A/S har altid prioriteret at være  ”tæt” på kunderne, og det er vigtigt, at ingen kunder bliver glemt. Dette har de løst med automatisk besøgsplanlægning i SuperOffice. 

”Amestos konsulenter lyttede til vores behov og har lavet en løsning, hvor sælgeren efter salgsbesøget definerer hvor mange besøg kunden skal have hvert år. Efter et salgsbesøg opretter SuperOffice automatisk et nyt besøg iht. til årlig frekvens. Det sikrer, at sælgerne altid har kundebesøg i kalenderen, samt at vi ikke går glip af kundebesøg.
Resultatet er, at vores kunder ikke føler sig overset, og vi sparer meget tid på planlægningen og sikrer indtjeningen.”

- Steen Grønlund, Operation Manager, Henning Stæhr A/S